een eigen kamertje - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Soe Ja Kim Hoogendam - WaarBenJij.nu een eigen kamertje - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Soe Ja Kim Hoogendam - WaarBenJij.nu

een eigen kamertje

Door: Soe

Blijf op de hoogte en volg Soe Ja Kim

05 September 2005 | Nederland, Amsterdam

Beste allemaal,

Ik ben nu in de Global Lounge, een van de gebouwen van de Yonsei University. Het is heel grappig omdat ik de campus nog herken van vorige keer: het parkje met de steen met de Chinese karakters, het gebouw waar we sliepen, de bank met de boekenwinkel, de restaurants etc etc. Er is ook een aantal sportvelden waar ik gister voor het eerst sinds een week weer eens heb hard gelopen. En dat heb ik geweten! Het is hier nogal heuvelachtig dus mijn kuiten doen behoorlijk zeer^^
De campus is verder erg mooi en ik zal snel fotos sturen, maar ik moet nog even uitvissen hoe dat werkt.
Het zal jullie vast wel bekend zijn dat de Koreanen erg van zingen houden (noraebang is de koreaanse karaoke) en ik ben daar dus niet onderuit gekomen. Bij de familie van EY hebben ze een karaoke ding in die supertv en toen ze vroegen of ik Koreaanse liedjes kende, mocht ik dus mijn zangkunsten vertonen^^
Inmiddels ben ik verhuisd naar de hasuk waar ik het over had. De kamer is mooi, de familie van EY heeft me geholpen met spullen kopen en het is in 2 dagen al net zo gezellig rommelig als in mijn kamer in Nl^^ Er zijn 4 andere studenten: 1 oudere Koreaan die werkt, een japans meisje dat hier psych studeert, een Koreaanse jongen Chin Hyeon en nog een Koreaanse jongen. De ajuma en ajossi zijn erg aardig en ik kom niets tekort, ik mocht zelfs op haar kamer tv kijken. Het hondje heet Mimi en is erg grappig. De ajuma kookt en er is een hele grote wasmachine. Ze kunnen verder geen engels dus het is een goede oefening voor mijn Koreaans^^ Ze klinken alleen nogal anders dan mooie oefenbandjes uit Leiden, dus het is vooral handen en voeten werk^^
Gisteren ben ik naar een Koreaanse kerk geweest; EY had me meegenomen. De preek duurde alleen dik een halfuur!
Verder was ik zelf naar de Kyobo boekenwinkel geweest, die is in het centrum en is echt gigantisch! In de bussen betaal je met een speciale kaart, zoiets als ze ook in NL willen invoeren.
Er zijn hier trouwens sochtends veel mensen die aan het sporten zijn. Vooral wat oudere mensen lopen steeds rondjes of zijn aan het rekkken en strekken.
De winkels zijn vooral per soort ingedeeld. Gisteren liep ik dus eerst langs de restaurants, toen langs de sierraden, de kleren, de trouwjurkenwijk etc etc. Er zijn verder overal openbare wc's en je kan ook overal vers water tappen.
Ik hou het hierbij want mijn tijd is bijna op.
Oh en bedankt voor al jullie lieve reacties, ik heb nog geen tijd gehad iedereen persoonlijk terug te mailen, maar zodra ik de andere computerzalen gevonden heb, zal ik dat snel doen!
ppoppo^^

soe

Annyong~~
Soe Ja

  • 05 September 2005 - 05:06

    Wilma En Hans:

    Gave berichten allemaal sOE.
    kun je je adres er nog bijzetten of lukt dat niet meer dan kan ik je psjes laten opsturen.
    zou je daar wel eens willen zien rondstappen en koreaans horen praten.
    ga je snel een mailtje sturen, liefs wilma

  • 05 September 2005 - 05:28

    Wilma:

    wat is een ajossie?

  • 05 September 2005 - 05:31

    Hans:

    Hoi Soe, gaaf dat je het zo getroffen hebt. Ben je toch in dat paleis tercht gekomen zo te zien. Groetjes en veen plezier

  • 05 September 2005 - 09:47

    Anneke:

    Ha Soe,
    Leuk om te horen dat het allemaal zo voorspoedig gaat. Het is wel heel grappig om te lezen dat je het allemaal weer herkent en als ik het zo lees dan waan ik mij ook weer op de campus en dan begint het toch wel weer te kriebelen. Ben benieuwd naar je volgende verhalen.

  • 06 September 2005 - 17:41

    Son:

    Hey soe, leuk om te horen dat het allemaal goed gaat! En wilma.. Een ajossi is een wat oudere man. Ciao~ tot gauw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Soe Ja Kim

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 535
Totaal aantal bezoekers 202968

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 02 September 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: