immigratiedienst - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Soe Ja Kim Hoogendam - WaarBenJij.nu immigratiedienst - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Soe Ja Kim Hoogendam - WaarBenJij.nu

immigratiedienst

Door: soe

Blijf op de hoogte en volg Soe Ja Kim

07 September 2005 | Zuid-Korea, Seoel

Vanmiddag ben ik dus naar het immigratiebureau geweest. Bij de bushalte heb ik geprobeerd te vragen welke bus ik moest nemen [Je hebt in Seoul blauwe, rode en groene bussen afhankelijk van waar ze naar toe gaan. Er hangen geen tijdschema's bij de haltes omdat ze vrij vaak rijden.] Aangezien ik naar Moktong moest heb ik maar een bus genomen waar oa moktong op stond met het idee daar dan maar verder te zien. De chauffeur zei niet meer dan dat hij alleen stopte bij het moktong kruispunt dus daar ben ik maar uitgestapt. Dat kruispunt kon ik nog wel vinden op mijn toeristenkaart en met een beetje vragen onderweg kwam ik uiteindelijk bij het kantoor.
Daar was het vreselijk druk en nergens was een uitleg in het engels te vinden. Het was grappig om te zien dat er heel veel Buitenlanders liepen die allemaal vergezeld gingen van een Koreaan voor uitleg^^ Uiteindelijk heb ik maar aan 1 van hun gevraagd wat nu precies de bedoeling was. Ik moest een formulier invullen en beneden in de kantine een speciale postzegel kopen voor 10.000 won (dat is de fee). Ik moest lang wachten. Naast me zat een aardige Amerikaan die met een Koreaanse vrouw gekomen was voor de registratie en ik raakte met hem aan de praat. De vrouw wees me erop dat je een envelop in kon vullen zodat de pas later naar je huis opgestuurd werd en je niet nog eens terug hoefde te komen. De man was net in Korea gearriveerd om een jaar Engels te geven op een middelbare school in Seoul. Toen ze hoorden dat ik bij de Yonsei woonde, waren ze zo aardig me terug een lift te geven omdat ze daar toch langs kwamen. Bovendien hebben we emailadressen uitgewisseld, zodat ik een keer naar de excusrsies kan komen die ze op die school organiseren.

Moktong is heel anders dan Sinchon, de buurt voor de uni. In Sinchon zijn vooral bars, restaurants etc etc omdat daar veel studenten zitten terwijl er in Moktong ook electronica zaken waren, supermarkten, wat meer het 'gewone' leven. Bovendien werd er veel gebruik gemaakt van de fiets! Er zijn ook veel middelbare en basis scholen dus er waren veel kinderen, die had ik nog bijna niet gezien. Ze dragen allemaal een schooluniform.
Om in Moktong te komen moet je dan Han-rivier over, dat was een mooi gezicht. Ik ben van plan daar ook nog wel een keer langs te gaan. Er zijn allerlei voorzieningen daar om je te vermaken: fietspaden, een park, sportveld etc etc.

Liefs
soe

  • 07 September 2005 - 11:30

    Marjon:

    Hoi Soe

    Wat een verhalen. Ik kan het nauwelijks bijhouden. Fijn dat mensen behulpzaam zijn. Dat is wel nodig zo in je uppie in een vreemd land. Erg he, al die fanatieke bekeerders. Laat ze fijn met hun geloof bezig zijn en jou met rust laten. Ik zal nu wel op lange tenen stampen, maar ja, jammer dan.
    Goed te horen dat je het zo goed redt in Korea.

    Veel liefs, marjon

  • 07 September 2005 - 11:43

    Hans:

    Hoi

    Fantastisch wat jij allemaal meemaakt. Zo leer je wel goed de gewoontes en de taal. Toch maar een tweedehands fiets aanschaffen? Of is dat niet te doen in de stad. Ik ben benieuwd wanneer het volgende verhaal komt, nu 2 per dag.
    groetjes Hans

  • 07 September 2005 - 11:58

    Charlotte:

    Hee Soe, Gaaf om het zo allemaal te lezen! Zo te lezen is het daar heel anders dan in NL!! Ik ben nu lekker vrij voor de NWH kermis en zo weer naar de verloskundige, Mijn moeder vraagt al wat ik aan het zoeken ben op internet, niks, alleen even lezen over Soeja haar belevenissen, machtige uitvinding, zo'n website!! Het brengt je een stukje dichterbij! In ieder geval Veel plezier en we kijken uit naar je volgende berichten! Veel liefs+ XXX-jes Charlotte

  • 07 September 2005 - 13:03

    Son:

    Leuk dat je zo snel al mensen leert kennen en contacten op doet, daar ben ik altijd zo slecht in... Blij te horen dat het jou goed afgaat, maar verwachtte ook niets anders van je ^^ Hasuk ziet er leuk uit soe en de ajuma aardig. Ik heb helemaal geen zin in huiswerk, maar maybe moet 't maar s.... tot gauw~
    ciao~~

  • 07 September 2005 - 15:50

    Jory:

    Hoi zussie, je bent goed in verhalen typen zeg! Hoe bevalt je huis met surrogaat moeder? Bedankt vast voor het helpen van mijn collega. Dat is lief.
    Kus

  • 07 September 2005 - 19:08

    Wilma:

    He soe bedankt voor de foto's van je huis, daar was ik zo benieuwd naar ebn naasr de ajuma natuurlijk.
    gaaf om te zien hoor. vond ik bij Jory ook altijd leuk kon je je toch een beetje voorstellen hoe je daar woont.
    Ik las pas van een koreaanse die hier in Nederland is ( in het blad Full Color waar je deze maand dus niet in staat) dat ze de nederlanders zo behulpzaam vond met koffers sjouwen en zo en dat dat in korea helemaal niet zo is.
    Jouw verhaal is gelukkig positiever!!!
    nou doei liefs wilma

  • 08 September 2005 - 08:08

    Hanneke:

    Hoi lieve Soe Ja!
    Ik begin mijn dag gewoon steeds met een berichtje van jou zo ongeveer! leuk hoor1 de foto's zijn ook heel leuk geven een beeld van je straatje en huis! oh dat lijkt me een rare toestand bij die immigratiedienst zeg! bewonderenswaardig om te lezen hoe je jezelf daar zo goed staande houdt! Ga zo door! Fijne dag, en anders weltrusten! liefs Hanneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Soe Ja Kim

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 202943

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 02 September 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: