mix - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Soe Ja Kim Hoogendam - WaarBenJij.nu mix - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Soe Ja Kim Hoogendam - WaarBenJij.nu

mix

Door: soe

Blijf op de hoogte en volg Soe Ja Kim

18 September 2005 | Zuid-Korea, Seoel

Gisteren mocht ik even op de computer van de zoon. Zijn kamer bevond zich op het dak! waar ik nog nooit geweest was en waarvan ik eigenlijk niet eens wist dat je er op kon. Het huis heeft dus eigenlijk 3 verdiepingen (Koreanen tellen de begane grond als de 1e verdieping)(3 is trouwens een geluksgetal in Korea, maar dat zal wel toeval zijn met die verdiepeingen). Zijn kamer was best ruim en helemaal volgestouwd met kasten en een computer, tv en dergelijke. Verder een traditioneel bed dus gewoon dekens op de grond die je bij het opstaan weer weglegd zodat je weer ruimte hebt. Voor de kamer was een klein halletje waar hij duiven hield. Zo'n halletje is ook noodzakelijk omdat je vanuit het gewone huis een stukje over het dak naar zijn kamer moet lopen. Dan moet je dus je schoenen weer aan en uit en daar is die ruimte voor.
Verder was er nog een overdekte grote bak waar de ajuma allerlei groenten hield en een mat waar de rode pepers normaal liggen te drogen (behalve dus gisteren met die regen :)).

Gisteren heb ik tussen de buien door nog even in de Sinch'on gelopen, de wijk bij mijn huis om een cd-winkel te zoeken. De buurman vond het leuk om een Koreaanse cd van de Beatles/ Deep Purple te hebben voor zijn collectie en ik vond het een mooie reden nog even een frisse neus te halen. Een cd winkel in een studenten wijk was snel gevonden en cd's hadden ze er zat. Ze waren alleen niet in bakken geordend zoals in Nederland vaak is, maar in kasten langs de muur zoals met boeken.
Cd's can de Beatles hadden ze wel en van Deep Purple ook, maar daar was verder weinig Koreaans aan. Het leukste waren nog de cd's van Deep Prulple. Daar stond met een speciaal stickertje op: IMPORTED FROM HOLLAND !
Een ander stukje Nederland hier is Advocaat. Waar het nou preces over gaat weet ik niet, maar hij is al meerdere keren op tv langsgekomen. Sportfans zullen het ongetwijfeld wel weten, maar ja, mijn liefde ligt nou eenmaal niet bij de voetbal...:)

Als je als auto over de campus wilt moet je tol betalen (behalve taxi's) en daarom zijn er bij alle uit- en ingangen soort kantoortjes met slagbomen. Die zijn 24 uur per dag bemand en het lijkt mij een vreselijk saai baantje. Gisteren zag ik dat het dat waarschijnlijk ook is, want ik kon het groene speelveld met de rijen kaarten van patience van uit de verte herkennen! :)
Overigens worden er ook wel eens machines ingezet voor saai werk. Toen ik naar het pension ging zagen we 'mannen' langs de weg die stonden te zwaaien met waarschuwingsborden. Ze hadden een uniform aan, een pet op en leken net echt, maar het waren dus bewegende robots.

De regen is hier een beetje weggetrokken en vanmorgen leek het gewoon mistig door alle waterdamp. Vandaag is het dus Chuseok en vanmiddag ga ik naar de familie van EY. De verhalen volgen!

Kus
soe

  • 18 September 2005 - 00:42

    Joor:

    he soe, zit je dus tegelijkertijd dat we op msn zitten hier een verhaal te schrijven!

  • 18 September 2005 - 09:44

    Hans:

    Hoi Soe, onze compu wijgerde vanochtend. Na een heel gedoe en veel bellen doet tie het gelukkig weer. We kunnen weeer msnen. Veel plezier bij EY en tot snel op het net
    kus Hans

  • 18 September 2005 - 11:56

    Son:

    Happy Chuseok! Mijn moeder heeft vanmorgen ook al onze familie zitten bellen, hier en daar kon ik het een en ander volgen, maar verder niet echt... En ohja, mijn oom in Korea gaat 12 november trouwen! Dus wie weet kom ik je even opzoeken ;) Het weer hier is best frisjes.. 's avonds is het rond de 7 graden!! Dus ja de herfst/winter is hier weer begonnen jammer genoeg.. Hopelijk stopt het bij jou met regenen zodat je van de herfst kan genieten.. Ik ga maar weer aan mijn dagelijkse rompslomp beginnen en ik spreek je gauw
    Kus

  • 18 September 2005 - 18:27

    Gerda Van Huis:

    Vind het hartstikke leuk je mailtje gelezen te hebben! Het is wel een heel andere ervaring. Wanneer ga je nu precies met school beginnen? Heb je er al zin in? Of zie je er tegenop? Hou ons op de hoogte! Ook groetjes van mn man en mn dochter.
    Gerda van Huis

  • 18 September 2005 - 19:16

    Marijke En Hans:

    Hallo Soeja,

    Leuk dat je op zoek bent geweest naar Koreaanse cd's. Grappig dat ze speciaal uit Holland ingevoerd worden. Als er toch iets Koreaans aan is, titels o.i.d. kun je er gerust een of twee voor me kopen.
    Dick Advocaat is de bondscoach van het Koreaanse voetbalelftal voor de komende w.k., men verwacht dat hij het kunststukje van Guus Hiddink, onder wiens leiding Korea derde werd, herhaalt.
    Hiddink is komende w.k. coach van Australie, en verder zijn er nog twee Nederlandse trainers coach van een buitenlands team, ik geloof Leo Beenhakker van Trinidad of zo en dan nog een.
    Maar goed, je weet nu waarom Advocaat in het nieuws is, Hiddink was ten tijde van de vorige w.k. een soort heilige in Korea, ik weet niet of hij dat nog is.
    Mooie zin: "Als je als auto over de campus wilt", bedoel je dat mensen vermomd als auto rondlopen? (Sorry, even de schoolmeester uithangen).
    Groeten maar weer van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Soe Ja Kim

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 202755

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 02 September 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: