baaldag - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Soe Ja Kim Hoogendam - WaarBenJij.nu baaldag - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Soe Ja Kim Hoogendam - WaarBenJij.nu

baaldag

Door: soe

Blijf op de hoogte en volg Soe Ja Kim

30 September 2005 | Zuid-Korea, Seoel

Balen balen balen...Eerst mijn plu gestolen en nu is mijn electronisch woordenboek verdwenen. Vraag me niet hoe, ik had hem na de les in mijn tas gedaan, dacht ik, maar eenmaal in de hasuk zat ie daar niet meer in. Ik heb tussendoor nog achter de pc gezeten, maar daar heb ik hem ook niet uit mijn tas gehaald. Raadsels raadsels, maar wel heel erg vervelend. Gelukkig heb ik nog wel mijn pocket woordenboek bij me, maar ja, die electronische is gewoon veel handiger, sneller en er staat meer in en daarnaast was ie ook gewoon duur. Ik hoop dus dat ie met een of andere goocheltruuk weer boven water komt...

Vandaag was de tweede lesdag en hij was al net zo overweldigend als de eerste. Er is nog een ander meisje bijgekomen van wie ik de naam al niet meer weet, maar die uit Bulgarije komt. We hebben een rooster gekregen met al het werk dat we moeten doen en het is ook de bedoeling dat we presentaties gaan geven over een krantenartikel. Daarnaast is er nog iets van een debat ofzo en nog wel wat meer, maar dat kon ik niet meer volgen. Ik ga het straks maar eens rustig ontcijferen op mijn kamer (dat wordt nu dus een hoop heen en weer geblader in mijn woordenboek...). Ik word al helemaal zenuwachtig als ik dat allemaal zie en ik heb me maar voorgenomen gewoon mijn best te doen en meer kan ik ook niet... Toch?
Overigens vind ik de docente van het derde uur veel sympathieker dan die van het 1,2,4e uur, die ligt me geloof ik niet zo. Ze is formeler, opgedirkter, terwijl die ander gewoon veel gezelliger en vrolijker is.
De methode is verder wel aardig, alles is dus in het Koreaans en als ze dingen uitleggen doen ze dat door een moeilijk woord met voorbeelden en synoniemen te omschrijven. Het probleem bij mij is dat ik die andere woorden vaak ook niet snap, maar hopelijk is dat een kwestie van tijd.
Vandaag hadden we het 4e uur een luistertoets, met zijn alle in een grote zaal met steeds een lege plaats ertussen. HIj duurde 45 minuten en was best pittig. Vooral omdat ik er pas laat achter kwam dat voor sommige vragen je 1 gesprekje per 2 vragen kreeg te horen. Ik dacht dat de lange stilte een fout was in het bandje en bleef dus netjes wachten op het volgende gesprekje, maar dat kwam dus niet en zo heb ik een tijdje een paar vragen achter gelopen :)
De zaal is trouwens wel mooi, hij is behoorlijk groot en heeft vooraan een podium met plek waar iemand een referaat ofzo kan houden. In de rest van zaal staan oplopend rijen stoelen en verder is er een tv scherm met ongetwijfeld een beamer en dus een geluidsinstallatie. De stoelen zijn groot en zacht en in de leuning zit een tafeltje dat je voor je kan klappen bij het schrijven. Nadeel van zulke stoelen is dat je eerder wegdommeld dan aandachtig gaat zitten luisteren :)

De regen komt hier met bakken uit de hemel en aangezien ik nog geen nieuwe plu gekocht had ben ik geloof de enige in een regenpak :) Hopelijk is het morgen beter weer, want dan ga ik naar Chejudo. Eigenlijk had ik flink aan mijn huiswerk gewild, maar dit is natuurlijk wzo'n mooie kans om daar eens heen te gaan, dat ik die niet mag laten lopen.

Bedankt voor al jullie lieve berichtjes,
kus
soe

  • 30 September 2005 - 05:21

    An, Vera En Bas:

    Ha tante!

    Wat klinkt dat allemaal pittig daar zeg. Hollands weer met koreaanse werkdruk.... dan zit echt alles tegen ja.*grijns*
    Veel plezier op Chejudo. prachtig daar: geniet er van!

    groeten en een dikke zoen.

  • 30 September 2005 - 07:54

    Son:

    Hey meid.. Wat klote van je chonja sajon! Veel succes met je huiswerk en je lessen!
    Kus

  • 30 September 2005 - 08:02

    Hanneke:

    Hey lieve Soe Ja!
    mmm... met stip op 1 de baaldag van Soe! Balen zeg! noja, een plu kun je wel snel weer kopen maar zo'n electronisch woordenboek lijkt me duur!
    Ik ga vanavond in plaats van flink aan mijn huiswerk ook lekker naar de film!!!!!!!!
    Ik zag gister Frank op de master uitreiking en heb de hartelijke groeten van je gedaan, hij wilde graag een kijkje nemen op je site, dus ik geef hem je adres okay?
    Wat is er te doen in Chejudo? ik ben benieuwd!
    succes liefie! en zo te horen ben je al flink goed bezig!
    x Hanneke

  • 30 September 2005 - 11:11

    Frank:

    Ha Soe Ja,

    ik heb je berichten gezien en ga er nog een keer op mijn gemak naar kijken. Erg leuk om te horen hoe het gaat!

    Frank

  • 30 September 2005 - 19:46

    Wilma:

    Lieve Soe,
    Zo he, das even echt balen van je woordenboek.
    we dachten uit je mailtjes te begrijpen dat je je gewone woordenboek hier had laten liggen en daarom baalde. Maar het is ernstiger.
    Je hebt toch een dikke reisverzekering?
    veel plezier op je reis
    lijkt me echt gaaf Hawai van Korea las ik al ergens op een " waarbenjijnu" van iemand anders die in Korea was.
    veel liefs vanuit een kletsnat kikkerlandje waar je momenteel niet eens een plu kunt opzetten,
    doei

  • 01 Oktober 2005 - 07:56

    Heleen:

    hoi Soe, ik kreeg even geen berichtjes meer via deze site, dacht gewoon dat je even niet schreef... heb dus nu een berg in te halen, mooi weer voor hier binnen bij de kachel. Sterkte met die moeilijke lessen en het zoeken in je woordenboek! groetjes ook van Hans.

  • 01 Oktober 2005 - 09:50

    Charlotte:

    Hee Soe, ja kon ik eindelijk alles weer even bijlezen! Ik zal dus alleen hier even wat tikken, Fijn om te lezen hoe het daar is en dat je inderdaad gaat wennen daar, Heel veel succes met je studie, ik ken je,dus ik weet dat het je gaat lukken! Ik heb nu inderdaad je adres via mail ontvangen, dus dan kan ik de adressticker voor het geboortekaartje alvast maken!! Jammer van je baaldag, maarja, heeft iedereen weleens, dus voorlopig heb je hem weer gehad!! Je krijgt de groeten van iedereen! Hardstikke mooi dat we alles via je website kunnen volgen, dat scheelt jou ook, want je hoeft je nooit af te vragen, heb ik dit of dat wel gemaild aan die of die?? Groetjes+ veel liefs!!!

  • 01 Oktober 2005 - 18:57

    Joor:

    Hoi Soe, ik ben blij te horen dat het inmiddels weer wat beter gaat met de heimwee! Erg bedankt voor je leuke brief. Ik ben eindelijk weer echt thuis. Lissabon en Parijs waren ook gaaf hoor. Ik stuur je binnenkort wel een paar foto's.
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Soe Ja Kim

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 202999

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 02 September 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: