Koreaanse/Nefderlandse film - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Soe Ja Kim Hoogendam - WaarBenJij.nu Koreaanse/Nefderlandse film - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Soe Ja Kim Hoogendam - WaarBenJij.nu

Koreaanse/Nefderlandse film

Door: Soe

Blijf op de hoogte en volg Soe Ja Kim

18 Maart 2006 | Zuid-Korea, Seoel

Annyonghaseyo^^

De toetsen voorbij, een prachtig lenteweertje buiten en The Lord of the Rings op tv, een beter weekend kan ik me niet wensen^^
Blijven of teruggaan? Het is natuurlijk super dat ik de kans heb gekregen hier nog langer te studeren en ik moet daar dan ook maar gebruik van maken. Ik heb dus de boeken van et volgende level alvast gekocht en eigenlijk wist ik wel diep van binnen dat ik nog even hier zou blijven, maar ja, het is ook wel verleidelijk te bedenken dat je over een weekje met een leker broodje door Noordwijk kan lopen :)
Ik heb vandaag in ieder geval weer wat plaatjes van Nl kunnen bekijen. Ik ben namelijk net terug van de bioscoop waar de film 'Daisy' (madeliefje) draaide. Nee, deze keer zijn we op een normaler tijdstip gegaan en dat was te merken ook, de zaal zat goed vol. Ik ging samen met Minjung, de vriendin van Marco (de nederlandse adopko die ik tijdens de reis naar Cheju had ontmoet) en de reden dat we naar deze film gingen was dat ie helemaal in Amsterdam opgenomen was! Ik had op tv al een beetje de voorstukjes gezien, dat deed me ene beetje aan Baantjer denken:)
Ik zal jullie niet vervelen met de hele verhaallijn, die kan je nalezen op http://www.hancinema.net/korean_movie_Daisy.php
Ik had van tevoren wel weer even de inhoud opgezocht op internet en daardoor was ie wel aardig te volgen. Naast dat het gewoon een goede film was met mooie muziek enzo, vond ik het natuurlijk het leukste om die beelden van Amsterdam te zien.
Dat waren vooral grachten, kerken, mooie herenhuizen ed. En wat een verschillende mensen allemaal! Dat ben ik geloof ik een beetje ontwend tussen al die zwartkoppen :) En heel raar om Koreaans te horen, terwijl je wel alle bordjes en teksten op de achtergrond kan lezen en je euro's ziet en heel heel veel fietsen... Haha, en natuurlijk zag je ook dat de hoofdrolspeler kimchi uit blik had, die koreanen kunnen echt geen dag zonder en het schijnt het meest verstuurde product naar het buitenland te zijn!
Ik ben benieuwd of er nu meer toeristen naar Nl gaan. De Koreanen houden echt veel van reizen, vooral naar Europa en door dat gedoe met de voetbal is Nl ook steeds populairder geworden als reisbestemming. En deze film liet echt mooie beelden van Adam zien.

De teotsen zijn dan achter de rug, les hebben we nog steeds. Vrijdag van een andere docente omdat die van ons iets had. Deze was ook erg aardig, maar volgens mij dacht ze echt dat we kleuters waren, iets te uitgebreid uitleggen kan dus ook.
Vrijdagmiddag ben ik gezellig even met Son wezen winkelen, omdat Son nog een nieuwe spijkerbroek wilde. Het was een beetje druilerig weer en daardoor erg rustig in de winkels, dus gewoon zelf rondkijken was er niet bij. We werden vriendelijk bijgestaan door wel 3 verkoopsters die zich duidelijk stierlijk aan het vervelen waren... Ja , je kan het ook service noemen, maar het is ook wel behoorlijk irritant...

Als je hier een lange loopbaan wil hebben moet je niet in het bankwezen gaan, onze docente vertelde dat je daar weg mnoet als je 40-45 jaar bent. De meeste van die mensen beginnen dan maar een eettentje omdat ze kennis hebben van geld en elders niet aan de bak kunnen komen.

Fijn weekend allemaal nog!

Kus
Soe

  • 18 Maart 2006 - 09:47

    Hans:

    Leuk om Adan te zien in Korea. Ik zag gisteren Korea in Noordwijk. Een Koreaanse film.Ik hoop dat je het komende semester het naar je zin zult hebben en zal je wel missen, maar dat hoort bij vaders.
    dikke kus en ook een lekker wekend.

  • 18 Maart 2006 - 12:25

    Joor:

    Hoi soe, fijn weekend. Ik ga zo naar Noordwijk!
    x

  • 18 Maart 2006 - 18:33

    Wilma:

    Lieve Soe, rust maar lekker op je lauweren even, filmpje kijken shoppen heb je wel verdiend.
    Heb net twee dagen met Cora en Heleen geshopt in Amersfoort, daar was het heel erg koud dus ik ben erg jaloers op jouw lenteweertje,
    ben benieuwd of die film ook naar nederland komt,
    liefs wilma

  • 18 Maart 2006 - 18:36

    Wilma:

    heb net naar de foto's van die film zitten kijken op die link die jij aangaf leuke beelden. ze zien er erg hip uit allemaal trouwens.

  • 19 Maart 2006 - 17:34

    Astrid:

    Ha Soeja, wat leuk: Amsterdam in Korea! En wat goed dat je beurs is verlengd. Wel jammer dat we je hier daardoor langer moeten missen maar voor het weer hoef je zeker niet te komen. Het is gewoon pet. Hoewel: de crocussen staan al volop boven de grond. Liefs

  • 21 Maart 2006 - 19:11

    Mieke:

    Hoi lieve Soe! Wat geweldig voor je dat je nog even doorgaat met je studie in Korea! Groot gelijk dat je die kans pakt! En wij kunnen je nog steeds lekker blijven volgen en die geweldige verhalen lezen. Tuurlijk zien we je liever live maar we hebben geduld! Maak er een paar geweldige maanden van! Liefs uit Leiden! Mieke & Pieter

  • 21 Maart 2006 - 20:07

    Cora:

    Jeetje Soe, nog langer zonder nicht hier. Maar ik snap dat je de kans grijpt, met gemengde gevoelens ook voor jou he. Die broodjes lopen niet weg.....
    Kan je nu even zonder leren nu de toetsen voorbij zijn?
    liefs, Cora

  • 26 Maart 2006 - 18:13

    Lot +Joep:

    Hee soe, goed dat je weer een beurs hebt, is wel tof! inderdaad gemengde gevoelens voor je, maar wel het proberen waard toch!! Veel liefs Lot+Joep

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Soe Ja Kim

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 202751

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 02 September 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: