vakantie! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Soe Ja Kim Hoogendam - WaarBenJij.nu vakantie! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Soe Ja Kim Hoogendam - WaarBenJij.nu

vakantie!

Door: Soe

Blijf op de hoogte en volg Soe Ja Kim

26 Maart 2006 | Zuid-Korea, Seoel

Annyonghaseyo~~

Terwijl iedereen in Nederland aan de warme choc met slagroom zit, dik ingepakt met wanten, een sjaal en een muts, is het hier heerlijk zomerweer. Het zonnetje schijnt gezellig en het is overdag zo'n 15 graden!Heerlijk weer om vakantie te vieren dus. Afgelopen dinsdag was mijn laatste les; in 2 dagen hebben we nog even de laatste hoofdstukken erdoor heen gestampt. Verder deden we een soort quiz met algemene vragen over Korea. Bijvoorbeeld noem 7 presidenten van Korea... Euhhh...:)
Er was ook nog een soort quiz tegen de andere klas. Dat waren vragen over Koreaans, namelijk dingen die we hadden geleerd. We hebben eervol een doosje chocolaatjes gewonnen^^
Verder was er een afstudeer-gebeuren van de mensen van het 6e level, maar daar ben ik niet heen gegaan. Alleen veen om het hoekje gekeken, omdat ik had gehoord dat iedereen in traditionele koreaanse klederdracht ging. Dat was wel leuk om even te zien, maar verder kende ik niemand en het hele gebeuren zou allemaal veels te lang duren, dus ik ben gezellig vakantie gaan vieren.

Nou ja, ik geef het eerlijk toe, ik ben wel alvast een beetje aan het voorwerken:) Ze zeggen dat het volgende level het allermoeilijkste is en dat geloof ik best, ik heb de boeken al gekocht en de hoeveelheid stof is een stuk meer dan van level 4. Ik ben dus alvast maar een beetje begonnen met woordjes opzoeken, daar gaat altijd veel tijd inzitten en dan heb ik het straks niet zo druk.
Verder geniet ik ook wel van de vakantie hoor! Uitslapen, kletsen en gisteren ben ik naar een bijeenkomst van Inkas geweest, die adoptievereniging. Ze wilden een soort advies gebeuren waarin adopkos positieve en negatieve kritiek op hun beleid kunnen geven en de voorzitster had gevraagd of ik daar in wilde. Gister hadden we dus de eerste bijeenkomst die niet zoveel voorstelde. Ze vertelde nog eens hoe ze erbij kwam Inkas te beginnen en toen gingen we wat eten bij de Chinees.

Helaas heeft Jong hier 2 kakkkerlakken gespot... Volgens mij zitten die beesten hier gewoon overal dus ik ben niet van plan weer te verhuizen. En als ze groot zijn, kunnen ze toch niet door de kier bij mijn deur:)

Er zijn hier echt veel studenten die met zijn 2en op een kamer wonen om de kosten te drukken. Logisch, maar ik snap niet hoe ze dat uithouden. Dan zit je echt zon beetje op elkaars lip...

Iedereen heeft nieuwe slippers gekregen van de ajossi; die hebben van die kleine bobbels in het voetbed. Zal vast erg goed voor je voeten zijn, maar het is even wennen^^
Verder kunnen we sinds gister de douche ophangen! Ja, dat is hier een luxe en de slang is nog lang genoeg ook. Ik heb het namelijk ook wel eens gezien dat de slang het gewoon niet haalde...

Volgende week wordt een drukke week met allemaal leuke dingen, wordt vervolgd dus...

Liefs
Soe

  • 26 Maart 2006 - 08:49

    Wilma:

    He Soe,
    je bent dus in het vrijwilligerswerk gedoken , als kritische noot bij de Inka's. Wel leuk en je moet daar zeker alles in het koreaans doen?
    Hier is de lente eindelijk ook een beetje begonnen .....
    de bollen schieten nu echt uit de grond. zal binnenkort foto's van de Keukenhof sturen,
    geniet van je vakantie, tja en dat voor uitwerken....dat zit in je genen.
    liefs wilma

  • 26 Maart 2006 - 09:09

    Marina:

    Hoi Soe, zo te horen heb je het goed naar je zin daar. Heerlijk dat het weer wat mooier weer wordt! Hier schijnt ook eindelijk weer eens de zon en ook de temperaturen zijn weer boven de 10 graden. Echt heel fijn.
    Spreek je gauw weer! xxxx

  • 26 Maart 2006 - 09:56

    Em:

    Hoi Soe,

    Ja ja, de lente is hier ook weer begonnen - het waait hard en af en toe valt er een plensbui ;-)
    Hoe lang heb je vrij? Geniet maar van je vakantie, studeren kan altijd nog...
    Ik kijk al weer uit naar je volgende verhaal!

    Liefs, Em

  • 26 Maart 2006 - 14:37

    Hans:

    kekkerlakken schijnen ereg gezond voedsel te zijn, gelukkig ben je vegetarier. je hebt een hoop plannen voor de komende week. Ik wens je heel veel plezier en maak er een leuke vakantie van. kus
    Hans

  • 26 Maart 2006 - 18:15

    Lot+joep:

    Hee Lieve Soe, fijne vakantie, geniet ervan!! Liefs van ons!!

  • 26 Maart 2006 - 18:38

    Vera, An En Bas:

    Ha tante,

    Leuk weer wat van je te lezen. Gaaf dat jij ook van dat mooie lente-weer hebt. 't Is hier echt een verademing en dat zal bij jou niet anders zijn gokken we. Geniet dus maar dubbel van je vakantie! En wel een beetje lief zijn voor je huis-kakkerlakken he!

    groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Soe Ja Kim

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 203050

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 02 September 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: