Vrienden-ontmoet-weekje - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Soe Ja Kim Hoogendam - WaarBenJij.nu Vrienden-ontmoet-weekje - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Soe Ja Kim Hoogendam - WaarBenJij.nu

Vrienden-ontmoet-weekje

Door: Soe

Blijf op de hoogte en volg Soe Ja Kim

15 November 2006 | Zuid-Korea, Seoel

Annyong-ha-se-yo!

Hoe is het in Nederland? Hier gaat alles zijn gangetje.
Van de week heb ik Min Jung, een Koreaanse vriendin, weer eens gezien. Gezellig even bijgekletst en naar de film geweest. De bios was in een nieuw warenhuis in de buurt bij het treinstation. Dat gebouw hebben ze echt in no-time uit de grond gestampt! Na de film hebben we nog wat gedronken in een leuk sap/ijs/koffie cafe. Je kon er gratis stukjes geroosterd brood pakken voor bij je ijs?! Leuke combi. Misschien een ideetje voor Hertog? :)
Vrijdagmiddag ben ik naar Jamsil geweest, waar ik met een andere Koreaanse vriendin had afgesproken. Net als in het centrum van Seoul hebben ze daar een Kyobo boekenhandel en net als die in de binnenstad, lijkt ook deze winkel soms meer een bibliotheek. Overal zie je lezende mensen op de grond! Hyeongnim had Koreaanse donuts meegenomen. Eigenlijk een oliebol maar dan met zoet rode bonenpasta, zoete aardappel of pompoen in het midden. Weer eens wat anders dan appel en rozijnen :)
Op de terug weg naar huis heb ik de zwerver die altijd vlakbij de hasuk zit dr ook maar een paar gegeven. Het is hier in 1 week tijd echt winterweer geworden en ik voel me elke keer wel een beetje schuldig als ik langs hem loop zonder wat te geven... Korea is een leuk land om te wonen, maar je moet wel geld hebben...
Maandag heb ik voor het eerst kennis gemaakt met het Koreaanse gebruik omtrent ‘gaesi sonnim’, de eerste klant. Als eerste klant in een winkel krijg je hier vaak een korting; de winkeliers geloven dat ze een goede dag zullen hebben als de eerste klant iets koopt. Iemand die niets koopt zou een slechte business betekenen en er zijn ook mensen die geloven dat een vrouw als eerste klant ongeluk brengt.
De eigenares zal wel kwaad op me zijn geweest, want ik ben zonder wat te kopen de winkel weer uitgelopen. 7 Euro (met korting) voor 1 doodgewone nog geeneens zo mooie roos vind ik toch wel een beetje overdreven...
’s Middags heb ben ik met Son en Omar wezen lunchen in Itaewon, alvast een beetje voor Son dr verjaardag die de 17e is. Dan moet Omar echter werken, dus hij had van het weekend al een hele tocht voor Son door Seoul georganiseerd. Eerst moest ze naar het gemeentehuis waar ik dr een kaart, die ik van Omar had gekregen, moest geven. Daarin stonden wat vragen en dan moest ze weer naar een volgend station tot ze bij het eindpunt kwam waar Omar dr op stond te wachten.
We gingen naar Itaewon, omdat je daar de beste niet-Koreaanse restaurantjes hebt. Na een hoop getwijfel of het nu de Turk, de Indier of de Mexicaan werd, zijn we uiteindelijk naar een Italiaans restaurant gegaan. Het is de derde keer dat ik bij de Italiaan heb gegeten in 15 maanden tijd en het was verreweg de beste! Ze hadden heerlijke foccacia vooraf en bruschetta en een pizza die zo groot was als een karrewiel. Daarom vroeg de serveerster dus met verbazing of we allemaal apart bestelden :) Hij was in ieder geval zo lekker dat ie met gemak opging.
Gister heb ik Min Je sinds lange tijd weer eens gezien. We hebben samen wat gedronken en gegeten en ik heb hem eindelijk zijn laptop terug kunnen geven.
Kortom, ik vermaak me hier nog best.

Is iedereen in Nederland nog druk bezig met lootjes trekken voor de Sint?

Liefs
Soe

  • 15 November 2006 - 10:21

    Heleen En Hans:

    hoi Soe, ik zie die kikkers liever in onze vijver rondspringen! Hangen ze nou aan hun pootjes of aan touwtjes? Gelukkig was de pizza beter.... veel plezier,
    liefs HenH

  • 15 November 2006 - 16:43

    Hans:

    lieve Soe,
    fijn dat je je vermaakt en zoveel vrienden ziet. Maak er een mooie tijd van.
    dikke kus

  • 15 November 2006 - 17:03

    Astrid:

    Wat een mooie foto's!!!
    Liefs

  • 16 November 2006 - 07:12

    Hanneke:

    Hey lieve Soe!
    klinkt gezellig!
    en de foto's van Pusan zijn schitterend!
    liefs!

  • 17 November 2006 - 15:20

    C&C:

    Lieve Soe,
    He wat leuk al die ontmoetingen, Sang en ik hebben Min-Je ong. twee weken geleden nog gezien in Amsterdam. Veel plezier en geluk daar.

    liefs c&c

  • 17 November 2006 - 17:45

    Nicole & Sander:

    he Soe!

    Jee-Min-EE zeg!! (klinkt behoorlijk Koreaans he, haha).. jij blijft ook maar ondernemen he!! gaaf!

    we moesten nog zoveel lezen.. PFOE!

    groetjes en veel plezier en succes!

    Sander en Nicole

  • 06 December 2006 - 13:01

    GERDA:

    hoi soja
    even weer een berichtje van mij
    van wat ik zo lees en van je ouders hoor gaat het goed met je,vind wel dat je die roos voor 7 euro had moeten kopen
    dat maak je nooit meer mee.met qirina en olaf gaat het ook goed zijn nog steeds in argentinie
    nu lieverd fijn feestdagen,en hou je goed

    groetjes gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Soe Ja Kim

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 202964

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 02 September 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: