Weer in Korea!!! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Soe Ja Kim Hoogendam - WaarBenJij.nu Weer in Korea!!! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Soe Ja Kim Hoogendam - WaarBenJij.nu

Weer in Korea!!!

Door: Soe

Blijf op de hoogte en volg Soe Ja Kim

15 April 2007 | Zuid-Korea, Seoel

Beste Allemaal,

Ja ik zit weer in Korea! Voor degenen die het nog niet wisten, ik werk sinds 3 weken bij Korean Air op Schiphol op de grond, een hele leuke baan met hele aardige college's en een gezellige werksfeer. Ik verzorg onder andere de catering van het vliegtuig en aangezien er deze maand een cursus catering was in Korea mocht ik heen! Vrijdag de 13e ben ik in het vlietuig gestapt en gister ben ik aangekomen. Deze keer heb ik met Korean Air gevolgen ipv KLM en ik moet eerlijk zeggen dat de service wel beter is. Je krijgt zelf een tandenborstel en sokken^^ Ik had de vlucht zelf voorbereid dus dat was ook wel leuk. Mezelf ingecheckt, en een mooie plaatsje gereserveerd. Er waren zowat geen reizigers dus ik had 2 stoelen voor mezelf en een prive tv schermpje. Van slapen is niet veel terecht gekomen, daar was ik dnek ik te zenuwachtig voor. Ik heb Eragon en een Kor film gekeken, lekker Kor gegeten en na 11 uur vliegen... Korea!!!
Ontelbare keren liggen denken ana het moment dat ik bij de bagage op Incheon de hal in zou lopen, en daar loop je dan! Mijn vriendje kwam me natuurlijk ophalen. Heel raar om elkaar na 2 maanden weer te zien. Nou ja, eigenlijk niet eens zo raar, het was gelijk alsof ik nooit weg was geweest, ik heb ook geen last van een jetlag ofzo. Alles voelt weer vertrouwd en bekend en het is dat ik een retourtje en een baan heb in Nl anders... ^^
Een collega had nog wat meegeven dus dat moesten we eerst afgeven en daarna zijn we met de bus naar Moon zijn huis gegaan. Het was lekker druk op de weg, maar dat gaf niet, dr was genoeg leuks te zien buiten: bloesem, bergen, gebouwen... dat stomme stuk van Leiden naar Nwijk ben ik ondrehand spuugzat, maar in Korea is het altijd zo druk op straat dat er altijd wel iets te zien valt.
De zus van Moon is getrouwd en woont met dr man samen dus ik mocht haar kamer. Een reuzebed met wat kasten, en een bureau. De moeder van Moon had heel lief een bosje bloemen klaargezet en al mijn origami vouwsels die ik met mijn kaarten had meegestuurd, op de deur geplakt^^ Ze had heerlijk gekookt en na het eten zijn Moon en ik wezen kijken voor een MP3 speler die ik graag wil kopen. Daarna zijn we nog even bij een mega supermarkt boodschappen gaan doen. 's Avonds hebben we nog een dvd gekeken en daarna ben ik als een blok in slaap gevallen.
Vanmorgen zijn we na een lekker Kor ontbijt naar Chamsil gegaan waar we een uurtje hebben gezwommen. Ook leuk een Kor zwembad. Je koopt een kaartje en daarna ga je naar de volg balie waar je een sleutel krijgt voor een kluisje. Er zijn geen aparte kleedkamers, er is een vrouwen en een mannen gedeelte met allemaal kluisjes waar je je verkleed (gemeenschappelijk dus net als in de sauna hier). Je schoenen doe je al bij d eingang uit. Verder is het hier verplicht een badmuts te dragen en vrijwel iedereen draagt ook een duikbril. Oh en dr zitten vullingen in de zwempakken!

Het zwembad was wel grappig, niet te vergelijken met het bollenbad. Er was 1 glijbaan die werd bewaakt door een mannetje. Je moet voor de glijbaan apart een kaartje kopen, die man scant dan je kaartje zodat ze weten hoe vaak je gaat. Verder mag je pas naar beneden als het rode lampje gaat branden. In het midden was een klein stukje waar je baantjes kon trekken en daaromheen was een ring met een stroming erin. Je moet je er niet zoveel bij voorstellen, het is allemaal heel klein en je kan overal staan. De meeste mensen spartelen ook meer dan dat ze zwemmen.

's Middags hebben we aardappelpannenkoeken gemaakt en daarna moest Moon werken. Ik had afgesproken met een vriendin in de Starbucks om de hoek. Alsof ik nooit weg was geweest.

Het is nu 10 uur hier en we hebben net ons avondeten op. Als avond eten hebben we mandu gemaakt en pompoen en salade. De vorm was niet helemaal gelukt, maar ze waren wel erg lekker. Moon zijn was er ook nog, die was naar Pusan geweest voor een bruiloft. Gelukkig vonden zij en hun moeder onze baksels ook lekker, dat is altijd maar de vraag als het op zijn 'soeja's gekookt is ^^

Het is echt gaaf om weer in Korea te zijn en natuurlijk helemaal om bij je vriendje te logeren. Zijn moeder is ook heel erg aardig. Ze is heel ruimdenkend en belangstellend en heeft zich helemaal in de Nederlandse gs verdiept. Volgens mij weet ze meer dan de meeste Nlders over de Nldse gs ^^

Nou ik hou hem kort,

Fijne dag nog iedereen,

liefs

soe

  • 15 April 2007 - 13:56

    Astrid:

    Bofkont die je er bent! Je hebt het goed voor elkaar. Als je nog vaker zoiets weet te regelen kan je Moon heel vaak zien ook al werk je in Nederland. Hoe lang duurt die cursus= Veel plezier.

  • 15 April 2007 - 14:12

    Wilma:

    He Soe,
    leuk voor je dat het allemaal weer gezellig is.
    hebben net de hele bollenstreek doorgefietst om foto's voor de moeder van Moon te maken!. veel plezier,
    kus wilma

  • 15 April 2007 - 14:13

    Hans:

    Hoi,
    Dat is lang geleden dat je hebt gezwommen. Kon je het nog? Leuk dat je daar zo geniet. maak er een leuke week van.
    dikke kus!

  • 15 April 2007 - 17:33

    Wilma:

    is dat de zus van Moon aan tafel?

  • 16 April 2007 - 07:46

    Hanneke:

    Hey Lieve Soe!
    Klinkt heerlijk!
    ik had je gister gesmst, ik dacht wel warm om op Schiphol te werken, maar was je al in Seoul!
    geniet ervan!
    enneh...voedsel op de vlucht bij Korean air is natuurlijk veeeeeeel lekkerder!

    Lieve groeten van Hanneke

  • 16 April 2007 - 08:48

    Nicole & Sander:

    HE! gaaf hoor! kreeg zelf gewoon ook vlinders toen je schreef dat je Moon weer zag na 2 maanden ;-) .. kan het me helemaal voorstellen.. en die foto van de zwempakvullingen, waar is die dan?!?! ohja, hier is het nu 25 graden en gister had ik ook m'n zwempak weer eens aan (zonder vullingen ;-) .. geniet en tot snel! Kus, Nicole & Sander

  • 16 April 2007 - 13:03

    Gerda:

    hoi soeja.meid wat ben jij toch reislustig,ik kan het niet meer bij houden,maar fijn dat je het goed naar je zin hebt ook met je baan ,ik vind het heel knap van je hoor,je doet het toch maar ,ik heb even goed gekeken naar je vriendje maar hij mag er zijn hoor,kan het heel goed voorstellen dat je dat wel zag zitten,nu lieverd ga daar maar lekker aan de slag ik volg het wel van noordwijk

    groetjes gerda

  • 17 April 2007 - 06:05

    Marina:

    Hee Soe, leuk hoor allemaal! Fijn dat je gelijk weer zo geniet! Blijf genieten en tot gauw maar weer!!!
    xxxxxxxxxx

  • 18 April 2007 - 15:52

    Charlotte+joep:

    Hee Soe,Cool he weer inKorea!!
    groetjes!!!!!!!!Leuk om er weeroverte lezen

  • 18 April 2007 - 20:56

    Cora:

    lieve soeja,
    zo ben je hier, zo be je weer weg. Fijn dat je het leuk hebt, speciaal met Moon en zijn familie. Geniet van de tijd daar!
    zoen uit Eefde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Soe Ja Kim

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 202731

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 02 September 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: