Adres - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Soe Ja Kim Hoogendam - WaarBenJij.nu Adres - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Soe Ja Kim Hoogendam - WaarBenJij.nu

Adres

Door: Soe

Blijf op de hoogte en volg Soe Ja Kim

05 September 2005 | Nederland, Amsterdam

Vanmiddag ben ik met de bus naar Namdaemun geweest, een hele grote drukke markt in het centrum van Seoul. Het barst er van de kraampjes, winkeltjes, mensen... Men verkoopt er kleren, sieraden, eten, echt van alles; dat is eens wat anders dan die wekelijkse markt van Noordwijk!^.^
Ik heb het adres gevraagd en dat is: 대민한국 서울울특별시 서대문구 대신동 141-6호, 120-160, 김수자 씨 귀하
Soe Ja Kim Hoogendam, Taesin-dong 141-6 ho, Seodaemung, Seoul, 120-160, Zuid-Korea
Mijn mobiele telefoonnummer is 010 5820 7596, maar ik kan hier geen sms'jes ontvangen.
Morgen ga ik met de metro naar het Zuiden van Seoul om me te melden bij de Korean Foundation van wie ik de beurs heb.
Het is trouwens heel grappig dat de Koreanen druiven eten zonder de velletjes. Ze stoppen de druif in hun mond en vissen dan de velletjes en de pitjes eruit. Die zijn ook heel smerig en dikker dan in Nl, maar ik vind het zo tijdrovend dat ik het bij de appels hou, die zijn wel lekker. Verder heb ik vandaag voor het eerst eens brood op, gekocht bij de Paris Baguette, maar de rijst is hier toch lekkerder^.^
Ajossi betekent trouwens zoiets als 'oom' en is een manier om een man aan te spreken, ajuma is de vrouwelijke tegenhanger en ze noemen mij agassi, maar daar moet ik nog aan wennen dus soms heb ik niet ni de gaten dat ze het tegen mij hebben :)
Hopelijk maken jullie het ook allemaal goed in Nl.
Liefs,
Soe

PS Ze zeggen dat er een tyfoon naar Japan komt en dat dat ook zijn gevolgen voor Korea zal hebben... Ik zal mijn plu dus nodig hebben als die het uithoudt met de harde wind...

  • 05 September 2005 - 09:32

    Hanneke:

    Hoi Soe Ja!

    je schrijft echt heel grappig en informatief, als je straks je reisverslag bundeld kun je een boek uitgeven! ook cultuurveschillen en gebruiken zijn heel leuk om te lezen, en voor jou natuurlijk om te ervaren!mm reisverhalen waar hebben we dat toch eerder gedaan? :-) fijn dat je 'gasthuis' ook bevalt en dat het je lukt te communiceren! en joepie een adres! dat wordt brieven schrijven!
    Liefs Hanneke

  • 05 September 2005 - 09:58

    Wilma:

    gave kamer, hangen ze daar altijd bh's op ipv posters?
    leukefoto's soe goed dat het gelukt is.......
    neem vanavond de verhalen mee voor de opa's en oma, liefs wilma

  • 05 September 2005 - 10:10

    Marjon:

    Hoi Soe

    Gefeliciteerd met je nieuwe kamer. Wel geen riant appartement, maar wel een eigen plek en dat is wel zo prettig.
    Stoer hoor, zo naar een ver land dat nogal verschilt van het onze met een taal waarin je je nog maar moet zien te redden.
    Maar straks spreek je vloeiend Koreaan. Een goede opstap naar het diplomatenklasje zou ik zo denken.
    Fijn dat je foto's op je site zet, dan kan ik me wat bij je verhalen voorstellen. Die verhalen zijn overigens zeer leesbaar, dus wellicht toch een boek zoals gesuggereerd?
    Hier blijft het zowaar nog steeds zomers, heerlijk. Geen schokkende dingen gelukkig, alles zijn gangetje. Jij maakt van alles nieuw mee en daar valt over te schrijven.
    Kieve Soe heb een heeeel goede tijd in Korea en tot mailens.

    Liefs, Marjon

  • 05 September 2005 - 14:19

    Hans:

    Hoi Soe,
    Stuur jij twee bladzijden per dag over je korea-ervaring. Leuke kamer, toch een bed en kast enz. Gelukkig maar, waar moet je anders je troep kwijt. Bedankt voor het beesie in m'n kussen. IK zal hem zuinig bewaren.
    doei
    Hans

  • 05 September 2005 - 14:20

    Clemens:

    Hoi Soeja,
    klinkt goed allemaal. wat de druiven betreft, dat doen ze in japan ook. ze keken pas erg vreemd op toen ik de druiven compleet opat. Ik ben overmorgen weer terug in nederland. tenminste, als de ik kan vertrekken met die tyfoon in de buurt. Ik hoop wel dat ik kanvertrekken, want mijn geld is op en vanaf overmorgen heb ik geen dormitory. Maar ja, het zal allemaal wel goedkomen. Ik weet trouwens dat Koreaans ook heel tof is, maar ik ga toch echt voor chinees. Ik ben al gek van Chinees sinds dat ik moest beslissen of ik japans of chinees wou studeren, dus.
    goed, hou je goed daar, agassi!!
    Clemens

  • 05 September 2005 - 17:02

    Cora:

    Je Soe, wat een verhalen heb je al, leuk hoor. En brengt je naam ook met zich mee dat je nu uitgedaagd bent voor de tennissport? Of is dat niet Koreaans genoeg?

  • 05 September 2005 - 20:45

    Jory:

    Hoi Soe, goed bezig. Lekker dat je een kamer hebt gevonden. Ik stuur je snel een kaart. Wanneer begint de studie eigenlijk?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Soe Ja Kim

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 203190

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 02 September 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: