nog maar een x - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Soe Ja Kim Hoogendam - WaarBenJij.nu nog maar een x - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Soe Ja Kim Hoogendam - WaarBenJij.nu

nog maar een x

Door: soe

Blijf op de hoogte en volg Soe Ja Kim

07 September 2005 | Zuid-Korea, Seoel

Volgens mij is er net wat fout gegaan. Het is nu 7 september en gewoon 1 uur in de middag...

Hallo iedereen,
Mijn studie is nog niet begonnen waardoor ik fijn elke dag even naar de computers kan gaan. Buiten is het nog steeds heet, maar hier binnen is het koud door de airco.
Gisteravond was ik op weg naar huis aangehouden door een Koreaanse studente. Ik snap nog steeds niet helemaal wat ze wilde, maar volgens mij was het een soort Koreaanse gelovige ofzo. De las me citaten uit de Bijbel voor en toen ik vertelde dat ik voor studie kwam zei ze dat God en de Bijbel me dan wel konden helpen de moeilijke eerste tijd door te komen. Ze wist het gelijk met een citaat te illustreren... Ze had bovendien een foldertje van haar club, The Way, dus dat zegt denk ik wel genoeg. Nou ja, probeer daar dan maar eens met je gebrekkige Koreaans van af te komen. Ik bleef netjes kulsseyo zeggen, een soort twijfeling in het Koreaans, maar zwichtte uiteindelijk maar door mijn emailadres te geven. Het was geloof ik de bedoeling dat ik naar de wekelijkse bijbelbijeenkomst kwam ofzo en, tjee, waty handig, de kerk bleek nog vlak bij mijn hasuk ook! Wordt vervolgd dus...
Overigens heb ik na navraag bij de ajuma toch maar besloten met de bus naar Moktong te gaan, dat schijnt goedkoper te zijn en het lijkt me ook leuker om naar buiten te kunnen kijken. Ik moet alleen wel overstappen, dus ik weet nog niet helemaal of ik daar met mijn gebrekkige koreaans uit ga komen, maar anders neem ik gewoon de metro^.^
Verder heb ik gisteravond gezellig met 1 van mijn huisgenoten zitten praten, Chin-Hyeon, de jongen die engineering studeert. Gelukkig had ik net mijn kamer een beetje opgeruimd^.^
Morgen heb ik een afspraak met 1 van de YWCA mensen van de Summerschool van 1999. Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan.
Veel liefs
soe

Ps www.coolmagic.co.kr is de website van de zoon van de ajuma. Hij is alleen wel in het Koreaans en er staat geen foto van hem op.

  • 07 September 2005 - 04:56

    Marcia:

    Hoi lieve Soe!
    Wat ontzettend leuk om je verhalen te lezen. Ik ben blij dat je reis zo voorspoedig is verlopen en dat je daar goed bent opgevangen. Het klinkt superleuk en iedereen is zo aardig en gastvrij voor je (toch?)... heerlijk hoor! Echt leuk dat je 't zo naar je zin hebt. En fijn dat je 'n mooi en gezellig kamertje hebt gevonden voor jezelf! Geniet ervan en ik houd je site in de gaten. Ik mail je snel meer!

    xxxx veel liefs
    Marcia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Soe Ja Kim

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 203178

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 02 September 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: