klein stukje deze keer^^ - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Soe Ja Kim Hoogendam - WaarBenJij.nu klein stukje deze keer^^ - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Soe Ja Kim Hoogendam - WaarBenJij.nu

klein stukje deze keer^^

Door: soe

Blijf op de hoogte en volg Soe Ja Kim

17 Oktober 2005 | Zuid-Korea, Seoel

Als je 's ochtends opstaat kan al van die wolkjes blazen van de kou! Er is hier echt ene groot temperatuur verschil tussen de ochtend/avond en de middag! Dat komt vast omdat het verder kraakhelder is: er is nu een mooie hele hoge strakblauwe lucht met een lekker zonnetje en het is niet eens zon gek idee je huiswerk buiten te gaan maken.

Dat brood dat ik gister had gekocht was best lekker, alleen een beetje jammer dat ze ook hier weer 1 of ander spulletje in hadden gedouwd. Een plak paarse rubberachtige massa die op zich niet vies was, maar die je niet in je brood zou verwachten... Het vervelende is dat je het niet van de buitenkant kan zien en dat het ook niet op de naambordjes staat dus er zit niets anders op alles gewoon te proberen:)

Gisteren gingen de ajuma en haar familie tijdens het eten aan de soju. Dat is koreaanse jenever voor degenen die het niet kennen. In Nederland vreselijk duur, amar hier kna je het voor een gulden per flesje in elke winkel kopen. Je drinkt het uit kleine borrelglaasje in 1 teug leeg en maakt slaakt er dan een soort kreet achterna waar ik maar niet gewend aan raak:) Verder hoor je niet voor jezelf in te schenken maar altijd voor een ander.

Het contact met de rest in de conversatie les gaat al wat beter, maar de rest trekt nog steeds zijn mond niet open. Echt vervelend want zo leer je nog geen spreken. Met de studenten van mijn gewone klas klets ik wel veel, die zijn echt allemaal heel gezellig en aardig.
1 Meisje heeft van het weekend haar enkel verstuikt ofzo en is toen naar het ziekenhuis op de campus gegaan. Ze zit nu in het gips en moet over een week terugkomen. Kna je het je voorstellen? Voor een verstuikte enkel, of misschien wel gekneusd, maar niet gebroken, in het gips voor zo kort? En het rare was dat ze eerst het gips er op deden, daarna moest ze betalen en toen maakte ze nog een foto, maar iets vragen kon ze niet, daarna werd ze naar huis gestuurd. Ik ben dus voorlopig niet van plan te vallen ofzo^^

Morgen hebben we weer een luisteroefening en woensdag is er weer een film. Misschien is het een goed idee deze keer alvast op internet te kijken waar de film over gaat^^

Hoe gaat alles in Nederland? Een mooie herfst? Nog even en het kleuren van de bomen zal ook op de campus beginnen, dan zal ik jullie de fotos wel opsturen. Het is hier echt een weekenduitje om met de familie naar de bergen te trekken en naar deze tanphung te gaan kijken.

Ik zag trouwens dat Aida hier nu ook draait. Ik zou het best gaaf vinden er heen te gaan, maar ik hoorde dat de musicals ook in Korea erg duur zijn. Ik vind het trouwens een grappig gezicht de stukjes op tv te zine met allemaal koreaanse spelers. Het slaat natuurlijk nergens op, nederlandse acteurs lijken net zo min op oude egyptenaren als aziaten, maar toch ...:)

Iedereen veel liefs daar!

soe

  • 17 Oktober 2005 - 06:42

    Wilma:

    lieve Soe
    ja we gaan naar 5 december toe
    geen taai taai en speculaas
    maar pannekoeken van ajumaas
    wel sjoju en geen warme choc
    en ook geen geitrenwollen sok
    niet willen spreken in der les?
    geef ze eens je sjojufles
    dan komen de tongen vast wel los
    en ben jij niet langer meer de klos,
    doei tot msn wilma

  • 17 Oktober 2005 - 07:45

    Hanneke:

    Hey Soe!
    wat een verrassing steeds in die broden. heb jij die Koreanse jenever ook geprobeerd? vandaag in Nederland voor het eerst 14 graden na een week van 20!!!! en dat in het begin van oktober. ik hou erg van de herfst, de bladeren verkleuren ook heel mooi door de warmte! ben benieuwd naar je foto's! fijne dag vandaag en liefs Hanneke

  • 17 Oktober 2005 - 07:59

    Jory:

    Hoi Soe,
    Ik heb net pas je vorge bericht in zijn geheel uit. Dit bericht noem jij kort, maar is langer dan mijn langste bericht uit Canada denk ik :)!
    Trouwens, in alle grote steden (bv London, Paris enz) staan mensen aan de rechterkant van de roltrap. Wel grappig want Starbucks is in Canada helemaal niet duur. Verder vind ik courgette brood erg lekker.

    Succes met leren. Hoe ziet je vriend Jong er eigenlijk uit?

  • 17 Oktober 2005 - 09:32

    Son:

    Koreaans verrassingsbrood :) hahaha, je ze stoppen er altijd wel wat in.. is 'normaal'... Maar die rode bonenpasta krijg ik niet naar binnen.. ik heb er een hekel aan, jeugdtrauma denk ik :P Ik zie je gauw ;)
    KUS

  • 17 Oktober 2005 - 11:19

    Marjon:

    Hoi Soe

    Wat je noemt een kort stukje, voor jouw doen dan, want voor mij zou het een uitgebreide brief zijn.
    Misschien datdeKoreaanse jenever helpt op de conversatielessen, ze zeggen toch dat drank de tongen los maakt.
    Gelukkig dat er nog wel studenten zijn waar je goed mee overweg kunt.
    Hier gaat alles zijn gangetje.

    Liefs, Marjon

  • 18 Oktober 2005 - 06:37

    Hans:

    Hoi Soe,
    Lekker gips op een verstuikte enkel. Dan zou hier half nederland in het gips lopen. En tijdens de lessen gewoon lekker blijven lullen dan gaat de rest ook wel mee.
    Veel plezier en ik zie je volgende "kleine"stukje met spanning tegemoet
    kus
    Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Soe Ja Kim

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 203215

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 02 September 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: