Geslaagd!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Soe Ja Kim Hoogendam - WaarBenJij.nu Geslaagd!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Soe Ja Kim Hoogendam - WaarBenJij.nu

Geslaagd!!!!!!!!!!

Door: Soe

Blijf op de hoogte en volg Soe Ja Kim

31 Augustus 2006 | Zuid-Korea, Seoel

Beste allemaal,

Even snel een update uit Korea. Ik ben geslaagd!!! Gisteren was de laatste toets en die ging wel aardig. Vandaag kregen we de uitslag al en alle zenuwen waren voor niks, ik heb mijn toetsen netjes gehaald, net als de rest van de klas. Dinsdag kan ik dus mijn diploma in ontvangst nemen.
Vandaag en gister zijn we bezig geweest met het versieren van 4 pagina's over onze klas. Onze werkstukken die we moesten schrijven worden gebundeld en elke klas mag ook een paar pagina's met foto's enz vullen. Verder hebben we vandaag met zijn alle pizza gegeten. Het is een raar gevoel dat het ik nu bijna klaar ben. Ik heb vaak op al dat huiswerk zitten mopperen, maar het contact met alle klasgenoten is altijd zo gezellig, dat zal ik zeker gaan missen.
In elk geval zijn er nog een paar dagen over waarin we zelfs nog gaan studeren en er is zelfs nog 1 of andere afsluitende toets!?!
Vanmorgen hebben we een video over kimch'i gekeken, dat was echt leuk. Het is wetenschappelijk bewezen dat kimch'i goed is voor de gezondheid. Zo zou het preventief werken tegen kanker en verder zitten er veel vitamines en mineralen in. Hihi, ze lieten ook ene stukje zien met garnalen, die gaan er soms ook in. Die garnalen werden levend in een vijzel gemikt en daar werd gewoon de stamper op gezet:) Eet smakelijk.
Verder schijnt de rooie peper in Korea zoeter te zijn dan elders en ook roder. Die dingen worden hier echt per baal van 10 kg of meer verkocht! Dat is eens wat anders dan die 2 pepertjes in een zakje van de Appie :)

Gisteren was mijn engels geef dag. We hebben gewoon over van alles en nog wat zitten kletsen. Mijn 'leerling' is sinds een maand begonnen aan een master en hij vertelde dat zijn prof nogal gedreven was. Hij reist elke dag ruim een uur op en neer met de bus. Om 7.30 begint ie op de uni en om 22.30 gaat ie weer naar huis. 6 Dagen per week, dus ook op zaterdag. En zijn docent heeft ook een bed voor hem gekocht voor in het onderzoekskantoor, want hij wil eigenlijk dat zijn studenten tot 00.00 uur doorwerken... En Wook (zo heet ie), vertelde dat de meeste masterstudenten hier zo hard studeren...
We hebben het ook nog even over zijn highschooltijd gehad. Veel middle en highscholen zijn hier nog gescheiden, meisjes en jongens apart. Dat betekent dus dat veel leerlingen van die leeftijd geen vriendjes van het andere geslacht hebben. Zodra ze op de uni komen en ineens in een gemengde klas zitten, weten ze zich dan ook vaak geen houding te geven.
Verder schijnt volgens onderzoeken de gemiddelde leeftijd dat men voor het eerst seks heeft hier rond de 23 te liggen, maar dat geloofde hij zelf ook niet. Het grappige is dat veel jongeren het hier ontkennen als ze het er over hebben met vrienden, terwijl er in Nl juist over opgeschept wordt!

Vanavond heb ik een afscheidsdiner van de kofo met de studenten die terug moeten naar hun eigen land. Morgen nog school en van het weekend kan ik mijn hanbok halen!

Iedereen een fijne week!

Liefs
Soe

  • 31 Augustus 2006 - 09:22

    Wilma:

    dikke felicitatiekus!!!!!!

  • 31 Augustus 2006 - 09:22

    Cha En Cin:

    Geweldig Soe, gefeliciteerd!!!

  • 31 Augustus 2006 - 09:26

    Marina:

    ONWIJS GEFELICITEERD lieve Soe, goed gedaan!
    Veel plezier nog daar!
    xxxxx

  • 31 Augustus 2006 - 09:27

    Keum:

    Echt super Soe! Gefeliciteerd!!

  • 31 Augustus 2006 - 09:57

    Hans:

    Fantastisch,
    Ik ben heeel blij voor je en je maakte me heel gelukkig met je goede bericht vandaag. Ik ga zeker een toost op je uiotbrengen en wens je nog een fijne tijd daar, zonder te studeren.
    dikke kus

  • 31 Augustus 2006 - 10:03

    Clemens:

    hey soeja,
    gefeliciteerd :)
    Betekent dat dat je al bijna terug naar nederland komt? Ik ben weer student koreaans af, m'n japans begint te rammelen dus moet ik daarmee maar aan de slag. Fijne tijd nog daar.

  • 31 Augustus 2006 - 10:05

    Marjon:

    Geweldig, van harte gefeliciteerd. Fijn dat ze zo snel de uitslag gaven. We nemen vanavond een borrel op je succes.

    Liefs, Marjon

  • 31 Augustus 2006 - 11:40

    Em:

    Congratulations!!!
    Goed gedaan, Soe.
    Ik ben benieuwd hoe je eruit ziet in de hanbok.
    Liefs, Em

  • 31 Augustus 2006 - 13:07

    Jumi:

    Hee lieve Soo!!!Hartelijk gefeliciteerd!!!Wat een goed gevoel moet dat geven al het harde werken dat beloond wordt met een diploma!!Good job!!!Ook wel weer raar want je moet straks afscheid nemen van al die leuke mensen...Maar goed hier in Nederland kijken we er naar uit je weer te zien!!!Ik ben ook geslaagd!Heb een 7,5 op mijn scriptie gehaald en nu ben ik officieel afgestudeerd. De bul uitreiking is ergens in oktober dus je bent van harte welkom!Tijd om elkaar weer eens echt te spreken zo lang niet gezien en zoveel mee gemaakt. Geniet nog maar lekker daar in Korea!!!Dikke kus en tot snel!!!

  • 31 Augustus 2006 - 14:31

    Cora:

    lieve knappe Soeja, van harte gefeliciteerd met je diploma. Een hele prestatie, want het was dit jaar meer dan studeren op de taal, je weet inmiddels ook ALLES van de cultuur van Korea. En wij met jou. Dank daarvoor. Ik volg graag je avonturen verder.
    dikke zoen!

  • 31 Augustus 2006 - 15:58

    Heleen En Hans:

    Lieve Soe, lekker alle zenuwen weg, nergens voor nodig want je bent geslaagd! We zijn trots op onze knappe nicht(en)!!
    Ga het lekker vieren, we horen wel weer wat je allemaal hebt gegeten....
    liefs

  • 31 Augustus 2006 - 19:03

    Joor:

    hoi soe,
    heel erg knap van je dat je nu alweer geslaagd bent! ticket is vandaag eindelijk definitief geregeld. ben geen fan van koreanair geworden....tot nu toe.
    x

  • 31 Augustus 2006 - 19:06

    Vera, An En Bas:

    Ha Tante!

    Van harte gefeliciteerd met het behalen van je dipoma. Alles zo snel ook! Had je van die superrooie koreaanse pepers in je R*%t? *grijns*
    Moet je op je kamertje in Noordwijk straks dus maar eens zien of je nog een stukkie muur vrij kan maken om hem op te hangen.
    Nu maar genieten van de stress-vrije tijd die je in Korea rest. heel veel plezier en groetjes!

  • 01 September 2006 - 12:03

    JS:

    Hey Soeja,

    Het is je toch gelukt, congrats! Zie je wel, je heb je weer zorgen om niets gemaakt. Geniet lekker van je vrije tijd en ik zie je snel wel weer.

    종석

  • 01 September 2006 - 17:31

    Astrid:

    Van harte! Je bent een echte kanjer. Dat je die tekens op dat schoolbord (van de foto) kunt lezen!
    Liefs

  • 02 September 2006 - 14:48

    Mieke:

    Hoi lieve Soe, SUPER! Wat een geweldige prestatie heb je weer geleverd! Van harte proficiat met dit succes! 'k Sluit me aan bij de anderen: we nemen er een borrel op! Misschien nog even tijd voor een kookcursus? Dikke kus, Mieke & Pieter

  • 02 September 2006 - 16:01

    Lot:

    hee soe!!! van harte gefeliciteerd!!! Wat gaaf, fanatastisch, Veel liefs Joep jaap en mij

  • 02 September 2006 - 16:01

    Lot:

    hee soe!!! van harte gefeliciteerd!!! Wat gaaf, fanatastisch, Veel liefs Joep jaap en mij

  • 02 September 2006 - 19:48

    Wilma:

    Lieve soeja,
    wat een prachtige hanbok.je ziet er prachtig uit echt heel mooi.
    het is wel een hele mooie he,en die kleur staat je heel erg mooi.
    wat een enorme winkel is dat en toch weer die persoonlijke aandacht van die mijnheer.
    maar ja das niet zo gek want je ziet er prachtig uit.
    ben heel blij voor je en heel trots,
    liefs wilma

  • 06 September 2006 - 10:19

    Tiemen:

    He Soeja!
    Hartelijk gefeliciteerd! Misschien kunnen we nog eens een keer ontmoeten als ik weer in Korea ben. Vorige keer was niet zo'n succes geworden he!
    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Soe Ja Kim

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 203101

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 02 September 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: