warenhuis - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Soe Ja Kim Hoogendam - WaarBenJij.nu warenhuis - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Soe Ja Kim Hoogendam - WaarBenJij.nu

warenhuis

Door: soe

Blijf op de hoogte en volg Soe Ja Kim

28 November 2005 | Zuid-Korea, Seoel

Hallo allemaal,

Zijn jullie al ingesneeuwd of valt het wel weer mee? Ik zit nu even op te warmen in het computerlokaal, het wordt hier deze week ook kouder. Er staan hier op de uni echt overal tafels met studenten die je proberen te werven voor een of andere club ofzo en meestal kan je er wel gewoon voorbij lopen, maar deze keer had ik ineens een gast aan mijn arm hangen! Tja, daar zit ik al 24 jaar op te wachten, maar niet echt in deze omstandigheid^^ Ik weet niet eens waar het om ging, iets om je voor in te schrijven ofzo (Ik zit nu in het gebouw van stedenbouwkunde, architectuur etc), maar hij bleef echt 2 trappen lang aan mijn arm smeken of ik niet even 3 minuutjes wilde vrijmaken. Of had ik deze keer maar wel moeten toegeven? :)

Gister ben ik met TongHye even naar het warenhuis hier geweest, ze wilde graag een sportbeha kopen. Ik ben nu bij verschillende warenhuizen geweest en het lijkt alsof verschillende merken een stukje warenhuis kunnen 'huren'. In Nederland heb je gewoon een paar centrale kassa's en zijn alle spullen van het warenhuis, maar als je hier op de klerenafdeling bent heb je steeds aparte stukken waar een bepaald merk zijn waren heeft en zijn eigen personeel en eigen kassa. Misschien is het zo dat elk merk zijn eiegn omzet draait? Of zou het gewoon een soort service zijn dat klanten gelijk daar kunnen afrekenen? Ik weet het niet, maar het is wel grappig. Soms nemen ze trouwens je geld aan en rennen er dan mee naar een kassa even verder op voor het wisselgeld.
Wat de beha's betreft, nou moet ik eerlijk zeggen dat ik daar in Nl nooit zo op heb gelet, maar hier heb je ze echt in alle soorten! Er komt geen einde aan, met borduursels, in alle kleuren, alle materialen en volgens mij een groot aandeel kleine maatjes :)
Pashokjes zijn hier zeldzaam als je kleren gaat kopen, maar bij de bh-afdeling waren ze er wel. Ik weet niet hoe het bij andere winkels zit, maar het zijn echt hokken hokjes. Niet zo uitgebreid en mooi als in Nederland en je hoeft dus ook niet te wachten want zo gebruikelijk is het passen hier volgens mij niet. (En je doet natuurlijk je schoenen uit voor het hokje!). Verder is er een stoel voor de ander om te wachten, dat is ook aan te rdaen om dara te gaan zitten want als je even rond wil kijken wordt je gelijk weer overvallen door personeel dat vraagt of ze je kunnen helpen...:(
We zijn ook nog even langs de supermarkt geweest, daar was het onwijs druk vanwege de kimchi periode. Buiten lag een gigantische berg chinese kolen die per tientallen kilo's verkocht werd. Vergelijk het maar met de uitverkoop bij de Kameleon in Noordwijk! Veel mensen, veel herrie, maar dan kool ipv kleren:)

Overmorgen zijn de toetsen dus verder heb ik het weekend vooral lerend doorgebracht.
Ik wilde weer eens wat foto's op de site zetten, maar ik ben mijn fototoetsel vergeten dus die houden jullie tegoed. Dan is het nu tijd om eens ergens een lekker brood te gaan zoeken^.^

Liefs uit Seoul,

Soe

PS Zijn jullie de pepernoten al zat?

  • 28 November 2005 - 06:09

    Wilma:

    Hi Soe, had je pikante foto's van bh's kunnen sturen vergeet je je fototoestel!!
    volhardend volkje die koreanen als ze je iets aan willen smeren of je iets wijs willen maken, .

    wat die pepernoten betreft, ik heb ze liever dan die kolen die jij beschrijft eerlijk gezegd.
    ssterkte met je tentamens.
    en je kan nu gaan uitkijken naar Andy!,
    doei liefs wilma

  • 28 November 2005 - 09:47

    Zwarte Piet:

    Hoi soeja,
    Nou ben jij wel braaf in korea? Anders komt zwarte piet je toch mooi halen daar. Ga je nog sint vieren met je nederlandse vriend(en)? Sint is wel blij met de foto's die jij op het net zet.

  • 28 November 2005 - 11:14

    Gerda Van Huis:

    hoi soja
    even weer een woordje van ons ik hoor van je moeder dat het weer helemaal geod gaat met jou
    studie is ook o k
    hier is het echt nu winters weer
    dus geniet meer daar van de warmte
    nog een paar weken en wijzijn ook weer vertroken naar cursacao
    ik hoop dat het je daar steeds beter gaat hou je goed en groetjes van ons

  • 28 November 2005 - 13:44

    Wilma:

    He soe, gaaf die foto's
    leuk joh om ook Sonja daar te zien. Sommige hoofden herken ik wel, maar je moet nog maar eens
    in een vakantie beschrijven wie het allemaal zijn. wat een piepkleine tafeltjes daar past echt geen spiekbriefje op.
    kijk uit voor zwarte piet die schijnt zelfs daar jou in de gaten te houden.doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Soe Ja Kim

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 203373

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 02 September 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: