Fotos - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Soe Ja Kim Hoogendam - WaarBenJij.nu Fotos - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Soe Ja Kim Hoogendam - WaarBenJij.nu

Fotos

Door: Soe

Blijf op de hoogte en volg Soe Ja Kim

27 Maart 2006 | Zuid-Korea, Seoel

Hier weer eens een paar nieuwe foto's.
* Een flyer van de film Daisy waar ik heen was geweest. Die was dus in Amsterdam opgenomen. Hij staat alleen op zijn kant want ik kon hem niet draaien:) De actrice is hier heel populair en is zo'n beetje het ideaalbeeld voor alle meisjes hier: slank, lang zwart steil haar etc.
* Eetstalletjes zie je hier op elke hoek van de straat, vaak een heel rijtje naast elkaar. 's Ochtends zijn het stalletjes waar je zogenaamde 'toast' kan halen: gebakken brood met een gebakken groente ei en vaak iets van (smaakjes)melk. Zo tegen een uur of 3 verschijnen de kraampjes met zwaarder spul zoals gebakken dumblings, tempura op zijn koreaans, gevulde darmen met ik-wil-niet-weten-wat-er-in-gaat en dat er niet uit ziet en vreselijk stinkt, gekookte viscake, kimbap (koreaanse sushi), ttok in hete saus, gepofte aardappel etc. Je krijgt er altijd wat bouillon bij en voor 1 euro kan je lekker snacken:)
* Mijn kaartendeur:) Het zijn niet al mijn kaarten, dr zitten dr ook nog een stel op mijn schoolboeken.
* Mijn klas van level 4. Die bloemen waren voor iedereen die na dit semester stopte en terug moest naar zijn land. In het midden met de bril onze docente. Links achterin is Mia, een adopko uit Amerika en links daarvoor Yupa uit China. De rest is Japans.
*De volgende 2 fotos zijn genomen toen ik met Son naar de rivier was. Op een gegeven moment hingen er allemaal tegeltjes aan de muur die een stuk geschiedenis van Korea uitbeeldden. Ik moest natuurlijk even met de 'riddertjes' op de foto:)
Soms waren er grote stapstenen in de rivier geplaatst zodat je naar de overkant kon. (Daar was natuurlijk weer allemaal kritiek op geweest dat de afstand te groot was voor kinderen enzo).
*Dit is nou ttok. Er zijn nog veel meer soorten, maar dan hebben jullie een beetje een beeld. Het wordt dus gemaakt van rijst en water en dat stomen/koken ze en dan slaan ze dr op met een hamer tot het een soort kauwgom achtig elastisch spul wordt. Als je dat door meel rolt voor de smaak krijg je die rechtsboven. Verder kan je het deeg kleuren met pompoen voor geel, ssuk voor groen etc. Die links zijn gevuld met een zoetig mengsel van kastanje en nootjes enzo. Rechtsonder nog wat Koreaanse snoepjes. Dat oranje ding is een chocolaatje met sinasappelsmaak, een specialiteit van cheju eiland.
* Nog 2 foto's van de kraampjes die je overal ziet met Valentijn. Afgeladen met knuffels, bloemen, chocolade en weet ik niet wat.
* De yakult in Korea. Voor degenen die Koreaans kunnen: tussen haakjes staat dus dat ie van Nederlandse melk is gemaakt :)

Straks ga ik met Jong naar Incheon. Zijn Koreaanse familie woont daar, en ik ga mee als tolk:) Ik vind het ook wel leuk eens naar Incheon te gaan, behalve op het vliegveld ben ik daar nog nooit geweest.
Fijne dag allemaal nog,

Liefs
Soe

  • 27 Maart 2006 - 07:34

    Wilma:

    ziet erallemaal leuk uit, wat een leuke deur zo met die kaarten. Nijntje is wel populair zo te zien.
    jou voor die muur vind ik ook wel een gave foto jammer dat je geen harnas aan hebt.kijk uit naar de foto's van je komende uitjes,
    dag wilma

  • 27 Maart 2006 - 09:04

    Jory:

    mooie foto's
    x

  • 27 Maart 2006 - 17:33

    Astrid:

    Ik heb Daisy die foto van de filmfolder laten zien maar ze herkende zichzelf er niet in. Leuk al die foto's. Groetjes

  • 29 Maart 2006 - 11:33

    Jong Suk:

    Ik vond het erg gezellig dat je mee was hoor :D. De bejaardenboot was echt het toppunt van de dag hahaha

    ps: Zal de foto's naar je zus msn'en (dan weet ze het alvast)

  • 29 Maart 2006 - 19:13

    Wilma:

    Nu worden we nieuwsgierig naar je verhalen over de " bejaardenboot?"
    doei

  • 01 April 2006 - 11:58

    Lot:

    Hee Soe, leuke foto's!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Soe Ja Kim

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 203210

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 02 September 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: