Joor in Korea!!! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Soe Ja Kim Hoogendam - WaarBenJij.nu Joor in Korea!!! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Soe Ja Kim Hoogendam - WaarBenJij.nu

Joor in Korea!!!

Door: Soe

Blijf op de hoogte en volg Soe Ja Kim

26 September 2006 | Zuid-Korea, Seoel

Beste allemaal,

Gisteren ben ik voor het eerst in een pc-bang geweest. Schande schande, maar ja, met een laptop je kamer en geen interesse in games, is er weinig reden naar een pc-bang te gaan… Voor degenen die niet weten wat een pc-bang is, letterlijk is dat een computer-kamer. Het is een zaal met allemaal computers waar je voor heel weinig geld (1,60 euro per uur) gebruik kunt maken van de computer. Je kunt er ook printen en eten kopen. Ze zitten echt overal in Korea en worden veel gebruikt om met een stel vrienden online games te spelen.
Ik was er met een vriendin van een Koreaanse vriendin. Zij wil volgend jaar een master dwarsfluit doen in Amerika en is nu dus bezig met de voorbereidingen. Ze kan alleen niet zo goed Engels dus ik help dr met emails versturen naar de universiteiten en informatie on-line opzoeken enzo.

Gistermiddag hadden we ineens geen water in de hasuk. Bleek dat de buren de rekening niet op tijd betaald hadden en aangezien wij met zijn alle op 1 leiding aangesloten zitten, zaten wij ook zonder water. De wasmachine deed het niet, er kwam geen water uit de douche, je kon de wc niet doorspoelen en natuurlijk ook niet eens je handen wassen. De waterzuiveraars op elke verdieping hebben wel een reserve voorraad water, maar die was natuurlijk al snel op. Nou ja, het voordeel was dat we niet hoefden af te wassen…
Vanmorgen om 9 uur zou het water het weer doen, maar helaas was dat niet het geval… Gelukkig mochten we wel douchen in de andere hasuk hier vlakbij. Daar ben ik dus vanmorgen heen geweest en eerlijk gezegd was het nog geeneens zo’n ramp. Die badkamer was groter dan mijn eigen kamer met een bad en een douche met harde straal waarvan je de warmte goed af kon stellen! Sinds een paar uur doet het water van onze eigen hasuk het echter weer, dus morgen wordt het weer pielen onder dat ***straaltje ^^

Vanmorgen met ik met de limousine bus naar Incheon gegaan om Jory op te halen. Er gaan door heel Seoul (en andere plaatsen in Korea) elk kwartier speciale bussen van en naar het vliegveld voor 6 euro, heel handig. Het is best een leuke rit naar Incheon, je ziet langzaam hoe je de stad uit rijdt, de rijstvelden in. En natuurlijk zie je de zee met in de verte de haven. En weer zo’n raar modderstrand met allemaal wadden.
Ik was lekker vroeg weg gegaan, omdat ik niet helemaal wist hoe het allemaal werkte op Incheon, maar dat had niet echt gehoeven. Alles stond duidelijk aangegeven. De arrivals waren op de 1e verdieping (begane grond voor ons) en Joor kwam aan op B, een half uur te vroeg zelfs. Ik moest wel even wennen aan de Nederlanders die ook met die vlucht naar Korea waren gekomen. Jemig wat een grote blonde reuzen… :S Dat was ik even niet meer gewend!
Het was even heel raar om Joor weer te zien, maar daarna eigenlijk ook niet. We hebben eerst wat gedronken en daarna zijn we weer op de bus gestapt. De ajossi en ajumoni hadden een kamer voor dr geregeld in een andere hasuk (in onze hasuk waren geen kamers meer vrij), maar omdat ze er nu niet waren hebben we eerst dr koffer op mijn 4m2 gedumpt en toen zijn we richting de Yonsei campus gelopen. Daar hebben we een vruchtensapje gedronken en ik heb dr een beetje de campus en het gebouw waar ik les had laten zien. Daarna hebben we nog even een broodje gegeten (haha, een warme maaltijd met rijst of noedels ging dr nog niet in^^) en zijn we nog even langs Inkas geweest. Daarna zijn we weer naar de hasuk terug gegaan. Inmiddels was de ajumoni ook terug dus konden we naar dr kamer.
Ik was zelf ook nog nooit in die hasuk geweest. Hij zit vlak bij die van ons en net als in onze hasuk kan je er zelf koken. Joor heeft een kamer op de 3e verdieping, een kamer die veel groter is dan de mijne met een bed en een bureau, een bureaukast, een ladekast en een klerenophangrek. Verder een ventilator en de ajumoni zou nog een tv regelen, zodat ze zich niet hoefde te vervelen. Verder is er een keukentje, een paar koelkasten, rijst en een grote badkamer met een echte goede douche (nee hoor, ik ben niet jaloers ^^).
De ajumoni bood ook nog aan een matras te regeln voor mij zodat ik daar ook zou kunnen slapen. Omdat we na 2 jaar vast een hoop aan elkaar te vertellen hadden. Heel lief, maar dat leek ons niet zo’n goed idee^^
Momenteel ligt Joor ff uit te rusten want die had amper geslapen in het vliegtuig.

We houden jullie op de hoogte!

Liefs
Soe

  • 26 September 2006 - 10:38

    Hans:

    Fantastisch, twee dochters in Korea, die het naar hun zin hebben en lekker bij kunnen kletsen. Maak er een mooie tijd van
    dikke kus

  • 26 September 2006 - 10:59

    Jumi:

    Hee meiden!!!Heel veel plezier samen!!!Geniet ervan!!!!Ben benieuwd naar de verhalen. Liefs

  • 26 September 2006 - 16:05

    Marjon:

    Hoop dat jullie 2 heel gezellige weken hebben, veel bij te kletsen en veel te zien.
    Heb een leuke tijd.
    Liefs, Marjon

  • 26 September 2006 - 17:33

    Mieke:

    Leuk hoor de 2 zussen eindelijk weer samen! Wat zal er een hoop te praten zijn. Maak er een geweldige tijd van. We zien uit naar de foto's!
    Liefs voor allebei! Mieke

  • 26 September 2006 - 19:03

    Marcia:

    Hee meiden, heel veel plezier met zijn tweeën!
    xxxx

  • 26 September 2006 - 19:48

    Astrid:

    Zal wel raar zijn na twee jaar weer bij elkaar. Ik be benieuwd hoe je zus Korea ervaart.
    Liefs

  • 27 September 2006 - 06:00

    Wilma:

    Hi Meiden,
    annyh....die begroeting moeten we toch maar eens gaan leren denk ik.
    In elk geval veel fijne dagen met elkaar en iedereen daar die je gaat ontmoeteen/berzoeken .
    dikke kus
    Wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Soe Ja Kim

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 546
Totaal aantal bezoekers 203077

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 02 September 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: