Leuke Sinterklaas iedereen! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Soe Ja Kim Hoogendam - WaarBenJij.nu Leuke Sinterklaas iedereen! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Soe Ja Kim Hoogendam - WaarBenJij.nu

Leuke Sinterklaas iedereen!

Door: Soe

Blijf op de hoogte en volg Soe Ja Kim

01 December 2006 | Zuid-Korea, Seoel

Beste allemaal,

Hier weer een ouderwets lang stukje :)

Het is grappig om te merken dat terwijl ik en de mensen die ik hier ken juist interesse hebben in Korea, er daarentegen ook Koreanen zijn die juist Korea uit willen. Zo heb ik vorig weekend Tae Jin ontmoet, een Koreaan die een Phd Milieu in Nl wil gaan doen en het wel ziet zitten de rest van zijn leven in Nl te blijven. Laat het Verdonk maar niet horen ^.^
Het was een hoop heen en weer gebel voor we elkaar eindelijk gevonden hadden voor de Mac waar we hadden afgesproken. De Mac is hier naast het Hyundai warenhuis een centrale ontmoetingsplaats, dus het ziet er (letterlijk) altijd zwart vd mensen.. Tel daar bij op dat we elkaar nog nooit eerder hadden gezien en dat je hier met ‘ik heb zwart haar en spleetogen, zie je me?’ niet zoveel opschiet en je bent 5 berichtjes verder voor je elkaar hebt gevonden.
We zijn gaan zitten bij de Ruby’s, een Amerkaans restaurant hier waar we gezellig hebben gepraat over Nederland en de voordelen van het leven daar. Dan begin je je toch een beetje af te vragen waarom je nou eigenlijk zo graag in Korea wil zitten :) Haha, het was geloof ik de eerste keer dat ik het tot zo laat in een restaurant heb uitgehouden dat ons gevraagd werd weg te gaan...

Zondag had ik weer eens afgesproken met mijn 2e zus Aeran. We hadden afgesproken bij Tongdaemun waarna we een stukje langs de kunstmatige rivier hebben gelopen. Het was wel grappig, aangezien ik die dag eerder haar gids in Seoul was dan andersom. Ze woont en werkt in het Zuiden van Seoul en komt niet zoveel in het centrum dus ik heb dr alle toeristische plaatsen aangewezen. We zijn naar Jongno geweest waar ik een tas, broek, schoenen en vestje heb gekocht en daarna zijn de bios gegaan naar de film ‘the Prestige’. Verder hebben we zo’n beetje alle snacks op die je op straat kunt kopen: tteokpukki (rijstcakes in hete saus), bongeo-ppang (een visje van deeg met zoete rode bonenpasta erin), dumblings en een Koreaanse wafel. Die wafel lijkt in de verste verte niet op de stroopwafel of op de Brusselse wafel. Het is een beetje een smaakloze droge grote wafel waar je een soort room spul op laat smeren en die je dan dubbelklapt. Doe mij maar tteok :)

Maandag kwam Myeong Seon even langs, dat is mijn vriendin die een half jaar geleden uit de hasuk is verhuisd vanwege dr baan. Ze had nog steeds spullen op mijn kamer staan en had die nu nodig aangezien ze plannen heeft naar Amerika of de Filipijnen te gaan. Het was erg leuk haar weer eens te zien en bij te kletsen. We zijn naar het postkantoor gegaan om dr spullen op te sturen en hebben daarna samen geluncht.
Pakketten versturen is hier echt goedkoop. Ze had 2 grote dozen (bijna formaat bananendoos AH) vol met kleren en boeken en was daar maar 6 euro voor kwijt. Dan was het al de volgende dag bij de dorm waar ze nu verblijft.
Toen we in de taxi zaten (omdat die dozen zo zwaar waren) werden we trouwens aan een compleet verhoor onderworpen. Koreanen zijn echt een nieuwsgierig volkje en aarzelen niet om je van alles te vragen. Waar we elkaar van kenden, hoelang al, waar we naar toe gingen... ‘Oh het postkantoor? Ga je die dozen opsturen? Wat zit er in dan? Boeken? Ga je daar studeren?’....etc etc.
’s Middags ben ik even bij INKAS (die adoptievereniging hier) binnengelopen en heb ik de nieuwe dormitory gezien. INKAS heeft 2 woningen in een apartementen complex gekocht/gehuurd en gaat dat verhuren aan adopko’s die voor langere tijd in Korea verblijven. Het was echt onwijs mooi, groot, schoon en voorzien van alle gemakken. Jammer dat het niet eerder gereed was :)
’s Avonds ben ik met Son wat gaan eten bij het restaurantje waar we de week ervoor ook al waren geweest. De eigenares herkende ons nog en waarschijnlijk hadden we de eerste keer een goede indruk gemaakt, want we kregen een extra service; ze bleven de bijgerechtjes bijvullen :)

Verder begint het hier nu echt winter te worden en de temperatuur is in een week flink gedaald. ’s Nachts vriest het licht en er het heeft ook al licht gesneeuwd. Aangezien de hondjes van Son niet zo vreselijk veel haar hebben, ben ik net even met dr meegelopen om jasjes voor ze te kopen :) Je kan het zo gek niet bedenken of je kan het hier voor je honden kopen. Ze hadden legerjasjes, jasjes met konijnenoren erop, kerstmanjasjes en jasjes die leken op de Koreaanse traditionele klederdracht. Zie de foto’s voor het resultaat :)

Hebben jullie het allemaal druk met gedichten schrijven en surprises maken? Iedereen een hele leuke Sinterklaas!

Liefs uit Seoul,

Soe

  • 01 December 2006 - 11:23

    Cora En Jan:

    ook hier lekker in de sfeer van Sint. Vanmorgen wat pakjes gekocht, last minute werk. Morgen vieren we de verjaardag van Jan nog. Wilma en Hans komen ook uit Noordwijk gereden en blijven gezellig slapen.
    Fijn dat je het naar je zin hebt.
    Bedankt voor je digitale felicitatiekaart! liefs, Cora en Jan

  • 01 December 2006 - 11:25

    Hans:

    Sint zat te filosoferen
    of tie ook Koreaans zou gaan leren
    Maar dat kon die niet maken
    Hij hoort in Holland op de daken.
    geen tokk maar pepernoten
    en dat tie je niet ziet vindt ie maar kl......

    dikke kus

  • 01 December 2006 - 15:57

    Astrid:

    Ha SoeJa,
    Die hondjes..... (we hebben Daisy er maar niet naar laten kijken; straks wil ze ook zo'n jasje!). Wat hebben jullie trouwens in die Temple gedaan? Moesten jullie allemaal van die kostuums/pakken aan voor je erin mocht?
    Groetjes
    Astrid

  • 01 December 2006 - 20:27

    Wilma:

    Net terug van delft waar Sint een grote bestelling vor chocoladeletters had geplaatst.mooie foto's heb je weer is dat nog van het weekje uit na de bruiloft?
    liefs wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Soe Ja Kim

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 203071

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 02 September 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: